Ford mustang boss 429 1969
Содержание:
- Editions
- Где находится диагностический разъем на Шевроле Нива
- Interior
- Экстерьер
- Games
- Gallery
- Cronasss Блог Мое увлечение 1970 Ford Mustang 302 BOSS
- Подвеска и ее особенности
- Drivetrain
- Conversions
- Conclusion
- References
- A Defined Visual Presence
- Куда обращаться за получением знака инвалидности в 2021 году
- Цена и дата начала продаж
- Достижения Ford Mustang Boss 302 1969
- Statistics
- Штрафы за незаконное использование знака
- A Wide Scope Of Interior Options
- Ford Mustang Boss 302
Editions
Yellow
The «Yellow» edition comes pre-equipped with Amerikon Speedsystems street-tuned parts. The «Yellow» edition was released, on September 26th, 2011, as a top-up gift. Then, on November 29th, 2011, it was released in the car dealer.
The Boss
The «The Boss» edition features working cop lights and livery, and comes pre-equipped with Gromlen race-tuned parts, 2-star Skill Mods, and a number of Aftermarket parts (including a «TH3B055» license plate). The «The Boss» edition was released on December 15th, 2011, but was retired shortly afterward.
Drag King
The «Drag King» edition was released to the game on October 5th, 2013, and is a Drag variant of the Boss 302. The car comes pre-equipped with mixed Performance Parts giving the car an overall rating of 749, the maximum overall rating in Class A. The car also comes pre-equipped with 2-Star Drag-themed Skill Mods (including the Aero Drag skill mod) and unique Aftermarket parts. The car also features a female driver.
Где находится диагностический разъем на Шевроле Нива
Interior
The inside of the Boss 429 was rather simplistic but pretty elegant at the same time. The model you see here featured a nice helping of wood trim On the instrument cluster, the face of the dash on the passenger side, the door trim panel inserts, and the center console insert. The steering wheel was also made from wood and featured a large, three-spoke design. Ahead of the driver, there were just four gauges, the larger of which were the tachometer and the speedometer. On the passenger side, the dash featured a smaller hump that was similar to that on the driver’s side. The wood insert here had a large, round clock that was a nice addition for the cabin.
The far featured a low-sitting center console that had a storage compartment to the rear that also served as an inner armrest. A large wood insert separates that armrest from the shifter at the front of the console. The seats were of the bucket type and were wrapped in leather that matched the dashboard and door trim panels. In the center, there was a perforated fabric like insert that helped to give the interior a little bit of style. Large rubber mats we the norm ahead of the driver and passenger. The gauges, and trim inserts all featured chrome strips to add a little more flare and to go along with the chrome plates along the door jam. All told, this wasn’t a bad place to spend a few hours hitting the track or a nice back road.
Экстерьер
Что касается дизайна новинки Ford Mustang Boss 302 на фото в нашем слайд-шоу, то его разработкой занималось подразделение концерна –SVT. Обновления в оформление Мустанг Босс 302 от Форд вносились тонко и безошибочно. Дизайнеры учитывали историческое наследие автомобиля, поэтому каждый элемент в экстерьере, призванный улучшить аэродинамические характеристики разрабатывался с особой точностью и очень тщательно.
Передняя часть новинки обзавелась уникальной формы крышкой капота, новенькой радиаторной решеткой, мощным бампером, в котором можно видеть на фото Ford Mustang Boss 302 довольно объемный воздухозаборник разделенный парой стоек. Появился агрессивного вида сплиттер и встроенные противотуманки. Роль переднего сплиттера заключается в функционировании на предельных скоростях за счет перенаправления воздушного потока вокруг и под спорткар. Такие инновации помогли улучшить аэродинамику авто и увеличить действие прижимной силы на передние колеса, а также улучшили охлаждение моторного отсека.
Боковые элементы кузова нового Ford Mustang Boss 302 на фото были оборудованы юбкой из углепластика, в то же время она входит в составляющую днища суперкара, предотвращая попадание воздушных масс под автомобиль. Таким образом, создается максимально разреженная область между дорожной поверхностью и днищем машины и это увеличивает прижимающий эффект, который воздействует на весь автомобиль.
Мощный диффузор в задней части авто совместно с небольшого размера спойлером улучшают курсовую устойчивость и аэродинамику. Итоговой точкой в дизайне новики стал разработанный новый аэропакет, который дизайнеры использовали в передней и задней части, на днище кузова для устойчивости и сбалансированности Мустанг Босс 302 от Форд на предельных скоростях.
Помимо этого четырехместный, двухдверный кузов обновленной модели Ford Mustang Boss 302 на фото, изготовлен из стальных элементов в форме унитарного монококона. Чтобы уменьшить общую массу машины в разработке использовались и другие материалы. К примеру, крыша авто изготовлена из алюминия, юбка, сплиттер, спойлер и диффузор из карбона. За счет чего вес (сухой) авто уменьшился до 1625кг. Кроме этого разработчиками был с максимальной эффективностью перераспределен вес между осями в пропорции 55х45, и это так же улучшило динамику и маневренность спорткара.
Games
Need for Speed: World
The Mustang Boss 302 was made available in Need for Speed: World on September 26, 2011 as a tier 3 car. Since August 22, 2012, it has been featured as an A class vehicle.
The acceleration of the Boss 302 is up to par with other high-performance A class cars such as the Lamborghini Murciélago LP 640. It has a decent nitrous boost. Its handling feels responsive although the car will easily slide under hard cornering. Top speed is 192 mph (309 km/h).
250 | 400 | 500 | 600 | 750 | 1000 |
688791 |
Yellow
The Yellow style is an Amerikon Speedsystems performance tuned speedboost car that costs 4900. It was initially released on September 26, 2011 as a top-up gift, and was later made available in the car dealer on November 29, 2011.
|
|
|
|
|
|
734 | |||||||||||||||||
692 | 873 | 638 | |||||||||||||||||||||
4900 |
Orange
The Orange style is a rotationally available stock cash car that costs 1,900,000, and was initially released on October 16, 2012.
688 | |||||||||||
604 | 858 | 638 | |||||||||
1,900,000 |
The Boss
The Boss style is a Cop Edition car that costs 5900. It was released on December 15, 2011.
It is fitted with tuned quality Gromlen performance parts, 2-star Skill Mods, and a selection of aftermarket parts.
|
|
|
|
|
|
756 | |||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
733 | 881 | 654 | |||||||||||||||
|
|
|
|
|
5900 |
Drag King
The Drag King style is a drag car that costs 5900. It was released on October 5, 2013, and is based off of Karol Monroe’s Ford Mustang GT featured in Need for Speed: ProStreet.
It is fitted with various tuned quality performance parts, 2-star Skill Mods, and a selection of aftermarket parts.
|
|
|
|
|
|
749 | |||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
721 | 878 | 649 | |||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
5900 |
Need for Speed: The Run
The Mustang Boss 302 appears in Need for Speed: The Run as an unlocked tier 2 vehicle.
Its top speed of 155 mph (250 km/h) is lacking in comparison with the tier 2 competition, but the trait is compensated by quick acceleration. It has a «very difficult» handling rating, as opposed to the Ford Mustang RTR which has a better handling but a slower acceleration.
Razor
The tier 4 Razor signature edition is included in the Most Wanted challenge series pre-order bonus and is available with the purchase of the Heroes and Villains Pack. It has a «challenging» handling rating and a top speed of 190 mph (306 km/h).
It is unlocked upon earning a gold medal for all Most Wanted challenges series events.
ED
The tier 5 ED signature edition is unlocked upon defeating Eddie Cooke in the first event of Stage 10. It has quick acceleration, a «very difficult» handling rating, and a top speed of 217 mph (350 km/h).
Need for Speed: Most Wanted (2012)
The Mustang Boss 302 appears in Need for Speed: Most Wanted (2012) as a muscle class vehicle.
It is unlocked upon finding its Jack Spots in singleplayer. In multiplayer, it is unlocked upon reaching SpeedLevel 27.
As a muscle class vehicle, it is up to par with the Bentley Supersports ISR and Chevrolet Camaro ZL1 in the terms of acceleration, but the main drawback of the Boss 302 is its handling which makes the car understeer at high speed. However, drifts are easy to perform provided that the player brakes during corner entry.
It can withstand collisions well in pursuits due to its durability.
Need for Speed: Most Wanted (2012) (Mobile)
The Mustang Boss 302 appears in the mobile release of Need for Speed: Most Wanted (2012) in the Muscle category. It costs $60,000 and has the same stats as the Chevrolet Camaro ZL1; a focus on acceleration but with a low handling rating.
The Mustang Boss 302 2012 appears in Need for Speed: Edge.
Gallery
Orange
The Boss
Drag King
Ford (12+2+1) | |
---|---|
Capri RS3100 • Crown Victoria • Escort MK1 RS1600 • Escort RS Cosworth • F-150 SVT Raptor • Focus RS • GT • GT40 MK.I • Mustang Boss 302 (1969) • Mustang Boss 302 (2012) • Mustang RTR-X • Police Interceptor | |
GT500 Super Snake • Terlingua Mustang | |
Lotus Cortina |
Cop Editions | |
---|---|
V12 Vantage | |
M3 GTS | |
Challenger Concept • Viper SRT-10 ACR | |
Ford Crown Victoria • Mustang Boss 302 (2012) • Police Interceptor | |
Countach 5000QV • Gallardo LP 550-2 VB • Sesto Elemento | |
Evora | |
RX-8 (2009) | |
SLR McLaren 722 Edition | |
Silvia S15 • Skyline 2000GT-R C10 | |
Supra |
Drag Editions | |
---|---|
Continental Supersports (Coupé) | |
1-Series M Coupe | |
Camaro ZL1 (2012) • El Camino SS | |
Challenger R/T • Charger SRT-8 Super Bee | |
Crown Victoria • F-150 SVT Raptor • Focus RS • Mustang Boss 302 ’12 | |
GT500 Super Snake | |
Murciélago LP 640 | |
Eclipse GS-T • Lancer Evolution X | |
240SX S13 • GT-R SpecV R35 | |
Zonda Cinque | |
Supra |
Cronasss Блог Мое увлечение 1970 Ford Mustang 302 BOSS
1970 Ford Mustang 302 BOSS
Технические характеристикиДвигатель: 4956 см³ V8Мощность: 290 л.с.Трансмиссия: 4-ступенчатая механикаРазгон от 0 до 100 км/ч: 7,5 секМаксимальная скорость: 196 км/чПривод: заднийПолный вес: 1553 кгПосадочных мест: 2Расход топлива: по городу 17,3 л на 100 км, по трассе 12,7 л на 100 кмСтоимость в США: от $ 60.000
Мощный рев двигателя, боевой характер, яркая внешность и пара фар, грозно смотрящих вперед. Этого предостаточно, чтобы вам всегда и везде уступали дорогу, а все прохожие восхищались проезжающим мимо Ford Mustang 302 BOSS 1970.
Непревзойденный во всем, Mustang 302 BOSS был ответом компании Ford на появившийся на рынке Chevrolet Camaro. Над дизайном машины работал Лэрри Шинода, который также был автором дизайна именитого Chevrolet Corvettе.
Внешность машины вышла действительно примечательной. Дутые колесные арки, мощный бампер овальной формы с остроконечными углами, пара округлых фар, рельефный капот с воздухозаборником, ракетоподобные боковые зеркала. Сзади устанавливался задний спойлер и рельефная решетка на окно – исключительно черного цвета. А в сочетании с черной вставкой, чуть ниже, где прятались задние фары и шильдик с эмблемой мустанга, машина выглядела достаточно мужественно и брутально. Также, не стоит забывать о блестящей паре выхлопных труб и блестящем металлическом бампере.
Эстетическое совершенно облика завершали 15-дюймовые диски, обутые в классические шины для масл каров с белыми надписями. Колоритные черные полосы на кузове машины, были своеобразной боевой раскраской, говорящие о высокой производительности машины. Каждая деталь говорила о спортивном характере этого Mustang, готового завоевывать любые вершины. Так это и было в серии гонок Trans-Am, но недолго. В 1970 Ford ушел из автоспорта.
Салон машины делался исключительно из черной кожи. Вся остальная комплектация салона была стандартной: пара кресел, радио, спидометр, тахометр, рычаг переключения передач, руль и педали. Ничто не должно было отвлекать водителя от самого вождения.
Такой агрессивной внешности должен был соответствовать и мотор машины. На Ford Mustang 302 BOSS устанавливался 5-литровый восьмицилиндровый двигатель, имеющий 290 лошадиных сил в своем распоряжении. Хотя фактическая мощность машины была больше. В паре с двигателем работала 4-ступенчатая механическая коробка передач. «Разбег» Mustang до 100 км/ч занимал 7,5 секунд, а четверть мили машина преодолевала за 14,7 секунд, разгоняясь до 155 км/ч. Максимальной же была скорость в 196 км/ч.
Гордостью данной модели была и отличная управляемость, необходимая на извивающихся дорогах улиц. Такого результата компания добилась благодаря установке более жестких пружин и амортизаторов, а также благодаря усилению стабилизатора поперечной устойчивости. С более широкими шинами и жестким кузовом BOSS 302 стал самым быстрым автомобилем на испытательной трассе компании Ford на тот момент.
Всего, мир увидел 8641 экземпляров данной модели. Сегодня, этот раритетный масл кар обойдется минимум в 60 тысяч долларов. Но поверьте, этот красавец стоит этих денег, а удовольствие и радость которую он вам принесет, нельзя будет сравнить ни с чем.
Подвеска и ее особенности
Форд Мустанг имел четко выраженные спортивные амбиции, но при этом оригинальная подвеска была очень простой. Передняя подвеска имела в своей конструкции 2 поперечных рычага, а задняя – зависимая, с жесткой балкой и рессорами. Это создавало мягкость на ходу, но ни о какой четкой управляемости речи идти не могло.
Тормоза на Ford Mustang устанавливались барабанного типа, причем их усиление в виде стабилизатора поперечной устойчивости и вакуумного усилителя было доступен исключительно за дополнительную плату. В дальнейшем на машине начали устанавливаться дисковые тормоза. Рулевое управление также было довольно жестким, а изначально гидроусилителя в комплектации не предусматривалось.
Хочется сказать несколько слов о нынешнем времени. Иногда можно встретить отреставрированные автомобили Мустанг, в которых были значительно доработаны как двигатели, так и подвеска, тормозная система и т. д. Поэтому если у вас есть деньги и вы хотите выделиться из толпы, то можно купить оригинальный Мустанг, отреставрировать его и переделать на современный манер. Таким образом, вы сможете получить стиль легенды, но оснащение современного автомобиля.
Следует отметить, что сегодня Ford Mustang – явно устаревший автомобиль, который не соответствует современным требованиям как по качеству салона, так и по технологичности двигателей. Однако его не нужно оценивать по нынешним характеристикам. Более того, владение автомобилем стоит очень дорого и доступно лишь коллекционерам, для которых главное не характеристики, а стиль и имидж. Поэтому если вы желаете приобрести себе Форд Мустанг, то будьте готовы к тому, что уровень комфорта и управляемости в нем будет отличным, но на 1969 год. В целом же автомобиль очень интересный и атмосферный, а в свои годы был и вовсе одним из лучших предложений на рынке.
Из грязи в князи Ford Mustang 1969
Ford Mustang 1969 Coupe Road to Ukraine
Реставрация форд мустанг 1969
Ford Mustang 1969 Coupe в Харькове
Ford Mustang 1969
Drivetrain
The engine is the entire purpose behind the Boss 429 Mustang. It was based on the Ford 385 and used a forged steel crankshaft and steel connecting rods. It used dry-deck cylinder heads which meant there wasn’t a traditional head gasket. Instead, O-rings were used to seal off each of the cylinders and the coolant and oil passages between the cylinder block and the cylinder heads. An aluminum intake manifold was standard, as was a 735 CFM Holley four-barrel carburetor. The main difference between 1969 and 1970 engines was camshaft and lifter setup. ’69 models used hydraulic lifters while those build for the 1970 model year made use of mechanical lifters and a revised exhaust system.
Power output for both years was rated at 375 horsepower and 450 pound-feet of torque, but that was literally the definition of suggestion, as history has shown us through dyno testing that the engines often produced much more than that. Rumor has it that the numbers for doctored down for legal reasons and consumer insurance costs, but this has never actually been confirmed. Oddly, despite that large displacement of the engine at 7.0-liters and 429 cubic-inches, the engine has been said to hold at up to 9,000 rpm for an extended period of time without fail. Despite this fact, the engine was still limited around 6,200 RPM which is again rumored to be for insurance purposes. With such a low RPM limit the 429 Boss was able to hit 30 mph in 3.2 seconds, 60 mph in 7.1 seconds, and 100 mph in 13.6 seconds. The quarter mile on a stock setup came in 14.09 seconds with a speed around 102 mph. Top speed was rated at 118 mph, but cars that were unrestricted have been said to hit as much as 170 to 175 mph on an otherwise stock setup. Given the car’s rarity, don’t expect anyone to actually try to prove that to you, though.
Now to the modifications that took place to make that massive engine fit inside the engine bay. First off, engineers had to widen the shock towers and eventually had to extend the inner fenders just to make it fit. The battery was quickly moved to the trunk. The front suspension mounts were modified to create more room for not only the block but the exhaust manifolds as well. With such a heavy engine crammed into the front end, the car was now excessively front-heavy. This lead engineers to installing a ¾-inch sway bar to the rear, which made the 1969 model the first Mustang to ever have a rear sway bar as stock equipment. Surprisingly, it handled much better than other Mustangs from the era with large engines and was found to be rather at home on the track. The engine was equipped with an engine oil cooler and was backed by a four-speed manual transmission. Power was sent to the rear wheels through a 3.91, limited slip differential. In 1970 there was a dealer option for a six-pack intake system with new carbs, but it’s rumored that only two of the 499 1970 models were actually equipped with this setup from the dealer.
Conversions
Conversion — Engine | |
5.7L V87.0L V8 — H | |
5.7L V87.0L V8 — H5.9L V8 — Racing | |
6.2L V87.0L V8 — H5.9L V8 — Racing | |
7.0L V8 — H6.2L V8 | |
6.2L V8 (unavailable on HE)8.4L V105.8L V8 — DSC (HE only)6.5L V12 | |
6.2L V88.4L V106.5L V12 |
Conversion — Drivetrain | |
AWD | |
AWD | |
AWD | |
AWD | |
AWD | |
AWD |
Conversion — Aspiration | |
Twin TurboPositive-Displacement Supercharger | |
Twin TurboPositive-Displacement Supercharger | |
Twin TurboPositive-Displacement Supercharger | |
Twin TurboPositive-Displacement Supercharger | |
Twin TurboPositive-Displacement Supercharger | |
Twin TurboPositive-Displacement Supercharger |
Conversion — Preset | |
Drift |
Conclusion
When it comes to cars like this, I can’t help but wish I was born in the early 1950s so that I would have had a chance to own such a beautiful ride straight out of the showroom. There’s just something about 1960s muscle that makes the man in all of us scream with joy, and if you’ve ever heard one of these engines being put through the pace, or have had a chance to get behind the wheel of one, it really is a life changing experience. Unfortunately, the value of a car like this is so high, it’s nearly impossible to actually get into it without fear of something going wrong, but just imagine how much fun this car would have been the day it was purchased new. The American dream at is finest.
References
-
«Forza Horizon — Cars» . forzamotorsport.net . Retrieved 12-09-2018.
Ford | |
---|---|
1930s | Custom «Double Down» · De Luxe Five-Window Coupe · Roadster «Hula Girl» |
1940s | De Luxe Coupe · Hot Wheels F-5 Dually Custom Hot Rod · Super Deluxe Station Wagon |
1950s | Anglia 105E · F-100 · Thunderbird |
1960s | Brawner Hawk III · Country Squire · F-100 Trophy Truck · Fairlane Thunderbolt · Falcon XR GT · GT40 Mk I · GT40 Mk II · Hoonigan «Hoonicorn» Mustang · Hoonicorn V2 · Lotus Cortina · Mustang 2+2 Fastback · Mustang Boss 302 · Mustang GT Coupe |
1970s | #5 Escort ’77 · Bronco · Bronco Barrett-Jackson Edition · Capri RS3100 · Escort RS1600 (Fast & Furious Edition) · Escort RS1800 · Falcon XA GT-HO · Falcon XY GTHO Phase III · GT70 · Hoonigan Bronco · Hoonigan Escort RS1800 · Hoonigan Gymkhana 10 F-150 ‘Hoonitruck’ · Mustang II King Cobra · Mustang Boss 429 · Mustang Mach 1 · Pinto · XB Falcon GT |
1980s | #2 — #55 Capri Turbo · #6 Mustang IMSA GT · Escort RS Turbo · Fiesta XR2 · Hoonigan RS200 Evolution · RS200 Evolution · Sierra Cosworth RS500 |
1990s | Escort RS Cosworth · Falcon GT · Racing Puma · SVT Cobra R ’93 · SVT Cobra R ’95 · Hoonigan Gymkhana 10 Escort Cosworth Group A |
2000s | #04 Fusion Stock Car · #40 GT Mk7 · #10 Mustang · Fiesta Zetec S · Focus RS ’03 · Focus RS ’09 · Focus ST · FocusSport SVT Focus · GT · Ford GTX1 · Mustang GT ’05 · Shelby GT500 · SVT Cobra R ’00 · SVT Focus · Hot Wheels Mustang |
2010s | #5 — #55 Falcon FG X · #1 — #25 FG Falcon · #2 — #22 Fusion · #14 GRC Fiesta · #14 Gilmore Coyote · #66 GT Le Mans · #02 Mk XXVI · #13 Ford Mustang · Crown Victoria Police Interceptor · F-150 Prerunner DeBerti Design Truck · F-150 Raptor ’17 (Project Scorpio Edition, Race Truck) · F-150 SVT Raptor · F-150 SVT Raptor Shelby · Falcon GT F 351 · Falcon XR8 · Fiesta ST · Focus RS · Focus ST · Formula Ford EcoBoost 200 · FPV Limited Edition Pursuit Ute · Fusion Sport · GT · Gymkhana 8 Fiesta ST RX43 · Gymkhana 9 Focus RS RX · Gymkhana 10 Fiesta ST · Gymkhana 10 Focus RS RX · Ka · M-Sport Fiesta RS · Mustang Boss 302 · Mustang GT ’15 · Mustang GT ’18 · Mustang GT DeBerti Design · Mustang RTR · Mustang RTR Spec 5 · Ranger Raptor · Ranger T6 Rally Raid · Shelby GT350R · Shelby GT500 ’10 · Shelby GT500 ’13 · Taurus SHO · Transit Diesel · Transit SuperSportVan |
2020s | Mustang Shelby GT500 |
A Defined Visual Presence
Heading up design efforts related to the Boss 302 was Larry Shinoda. By this time, Shinoda had already built a name for himself as a world-class designer, having worked on such iconic projects as the Mako Shark concepts for GM. Shinoda looked to build upon this legacy by providing the Boss 302 with a stylish, yet aggressive appearance. By all accounts, he did so to a tremendous degree of success.
The 1969 Boss 302 was available only in a Sportsroof Fastback body style and featured numerous distinguishing exterior characteristics. The Boss 302’s hood featured a matte black center plane, which was said to reduce glare. The car’s front headlight buckets also took on a similar matte black appearance.
Underneath the Boss 302’s front end resided an integrated chin spoiler, which was designed to reduce aerodynamic drag. The Mustang’s front fender wells were also enlarged to accommodate the Boss’ larger front tires.
Perhaps most readily identifiable was the Boss 302’s black rocker panel striping, which canted forward in the margin directly behind the front fenders, before turning back toward the vehicle’s rear renders. This striping also featured the “Boss 302” logo just to the rear of each front fender.
Much like its hood, the Boss 302’s deck lid was also blacked out, as was its rear facade, which featured sequential turn signals. A set of matte black rear window slats and a rear spoiler of the same color rounded out the car’s striking appearance. The 1969 Boss 302 Mustang could be ordered in Bright Yellow, Calypso Coral, Wimbledon White, or Acapulco Blue.
Куда обращаться за получением знака инвалидности в 2021 году
Чтобы получить стикер, инвалиду или его доверенному лицу потребуется посетить Бюро МСЭ. Медико-социальная экспертиза – эта государственное учреждение со сложной разветвленной структурой.
Претенденты могут обратиться в одно из отделений организации:
- Филиалы МСЭ. Подразделения во всех регионах страны (относительно крупных населенных пунктах) принимают заявления граждан, желающих получить знак инвалида на машину.
- «Главное бюро МСЭ». Эта структура принимает заявления соискателей, не удовлетворенных решением региональных филиалов. Другая причина обращения в ГБ – необходимость в дополнительных исследованиях.
- Федеральное бюро организации. Функционирует под эгидой Министерства соцтруда, главенствует над всеми подразделениями и офисами «Главного бюро МСЭ». Сюда подают жалобы те, кто считает постановления ГБ несправедливыми в тех или иных ситуациях.
Бюро медико-социальной экспертизы
Где живет и прописано лицо с инвалидностью, не имеет значения: можно выбрать любое подразделение структуры.
Цена и дата начала продаж
GAC GM8 появится на китайском рынке уже в июне-июле 2020 года.
Когда в России начнет продаваться модель-предшественник, пока неясно, но учитывая, что разрешение было выдано недавно, скорее всего речь идет о начале 2021 года.
Цена на новинку аналогична прошлой генерации — 192 000 юаней или 1 920 000 рублей за базу.
Фото нового минивэна GAC GM8:
Достижения Ford Mustang Boss 302 1969
Wallpaper Abyss — Alpha Coders
Автомобиль создавался специально для участия в гонках, с целью конкуренции с Chevrolet Camaro Z28. Автомобиль «заклятых друзей» в лице GM под управлением Роджера Пенске брал золото в 1968 году, поэтому руководство Ford очень хотело отвоевать первенство. В 1969 году лидерство в гонках снова осталось за «Камаро», но в 1970 Mustang Boss таки сумел стать лидером соревнований. Таким образом, цель, поставленная руководством автогиганта перед разработчиками автомобиля и гоночной командой, была достигнута.
Hemmings Motor News
Помимо Trans Am, Mustang Boss 302 принимал участие в австралийских соревнованиях, где тоже имел успех. Гонщик Аллан Моффат в команде, спонсируемой Coca-Cola, из 151-го заезда победил в 101-м. В чемпионате ATCC успехи «Мустанга» были не так впечатляющи. В 1969 году автомобиль не смог попасть в десятку лидеров, в 1970 он занял 6-е место, в 1971 Моффату далось серебро, а в 1972 – бронза чемпионата.
Detroit News
Автомобиль, на котором участвовал в заездах Фллан Моффат, сохранился до наших дней. На данный момент он находится в частной коллекции Дэфида Боудена и регулярно принимает участие в австралийских выставках ретрокаров. Нынешний владелец поддерживает машину в отличном состоянии и за все время разрешал ездить на ней только прежнему хозяину и своему сыну.
Wikimedia Commons
Ford Mustang Boss 302 1969 года – один из самых ярких представителей «пони-каров» 60-х. Это настоящий жеребец, который и сейчас смотрится внушительно и способен дать фору многим современным авто. Из-за ограниченного выпуска автомобиль очень ценится коллекционерами, стоимость «Босса» в идеальном и полностью аутентичном состоянии может достигать свыше полмиллиона долларов.
В 2012 году компания Ford решила возродить легендарное имя, представив новое поколение Mustang Boss. Автомобиль получил 5-литровый мотор на 444 «лошади» и 6-ступенчатую МКПП. Новый Boss выпущен малой серией в 2000 экземпляров.
Ford Mustang Boss 302 2012 AutomobilesReview.com
Автомобиль сохранил многие фирменные черты предка (характерные задние крылья, полосы по бокам, круглые вставки радиаторной решетки, но без фар), однако это уже не то. Если обновление поколений и модернизация облика крупносерийных «Мустангов» вполне логична, то «Босс» – это «Босс», и никакой новодел не сравнится с данным легендарным авто.
Statistics
Speed 4.2 Accel 5.4 Braking 4.2 Corner 4.3 Base Rarity 6.4 |
B4 | |
Unlock Requirements North America: |
||
Performance Speed: Acceleration: 0-100 mph (0-161 km/h): missing data Braking: 120-0 mph (193-0 km/h): missing data |
Speed 3.8 Acceleration 4.2 Braking 3.0 Handling 3.1 Base Rarity 6.9 |
D 349 | |
Unlock Requirements North America: |
||
Performance & Body Style Body Style: Speed: Acceleration: 0-100 mph (0-161 km/h): missing data Braking: 60-0 mph (97-0 km/h): missing data 100-0 mph (161-0 km/h): missing data Lateral Gs: 120 mph (193 km/h): missing data |
Speed 5.0 Handling 4.2 Acceleration 5.1 Launch 4.3 Braking 3.9 |
E 252 | |
Unlock Requirements Car Dealer: |
||
Performance & Body Style Body Style: Speed: Acceleration: 60-0 mph (97-0 km/h): 157.1 ft (47.9 m) |
Speed 4.7 Handling 3.8 Acceleration 6.8 Launch 5.8 Braking 3.7 |
D 321 | |
Unlock Requirements Car Dealer: |
||
Performance & Body Style Body Style: Speed: Acceleration: 60-0 mph (97-0 km/h): 146.2 ft (44.6 m) |
Speed 4.7 Handling 7.1 Acceleration 6.5 Launch 4.9 Braking 6.2 |
D 300 | |
Unlock Requirements Autoshow: |
||
Performance & Body Style Body Style: |
Штрафы за незаконное использование знака
Существует соблазн оборудовать машину маркировкой для инвалидов незаконно. Опуская моральные аспекты такого поступка, следует отметить что он относится к административным правонарушениям, и при выявлении карается по всей строгости закона, в соответствии с КоАП:
- Нарушитель оплатит штраф в размере 5 000 руб., если он является физическим лицом, а знак подлежит конфискации.
- Должностные лица, ответственные за эксплуатацию автомобиля, понесут наказание в виде 20 000 руб. штрафа с конфискацией знака.
- Юридические лица будут оштрафованы на 500 000 руб., также с изъятием знака.
К наказанию может быть добавлен штраф за стоянку в неположенном месте или проезд под запрещающий знак. Среди автолюбителей есть примета, что, если наклейка «Инвалид» использована для авто, владелец которого не имеет права на ее установку, в скором времени он может получить все основания для законной маркировки машины таким знаком.
A Wide Scope Of Interior Options
The Boss 302’s interior often varied significantly from one car to the next. The 302 came standard with Ford’s base model Mustang interior, including bucket seats. However, multiple options were available to consumers, and many motorists chose to upgrade to the use of high-back bucket seats or differing dash gauge configurations.
The Boss 302’s interior could be optioned to include wood grain dash, door trim, and shifter knob accents. Additional options included the choice of a center console, tilt steering wheel, and varying radio selections.
Base interiors featured the Mustang’s standard gauge arrangement, which included alternator, fuel, temperature, and oil pressure gauges. Alternatively, when the option of a tachometer was selected, the Boss 302’s alternator and oil pressure gauges were replaced with warning lights.